En hållbar idé

Varumärket Nolsa creo skapades av mig Johanna Nolsa 2016 idag har vi ett aktiebolag istället Nolsa Consulting AB.

Våra värden

Nolsa creo står för kvalitet, känsla och estetik. Vid min sida finns också min man tillika rådgivare Roger Nolsa. Han hjälper företag, organisationer med marknadsföring och affärsutvecklingen, medan jag tar hand om det visuella och kreativa.

Att frigöra visioner

Nolsa creo frigör visioner från idé till något konkret, vi hjälper dig att få struktur och strategi på det du vill åstadkomma och förmedla. Våra visioner frigjordes när vi 2016 köpte gården Nolsa som ligger utanför Varberg, tog hem våra hästar och skaffade hund. Gården är Rogers mammas föräldrahem och det var hit han kom första gången som nyfödd, nu har vi själva barn här och vi gifte oss i augusti 2017. Gården ligger på en fantastisk plats där vildmarken tar vid. Här hittar vi vår inspiration och lugn.

Fotograf och konstvetare

Min specialitet är att få ner det företaget, organisationen vill kommunicera i en visuell kontext och få en röd tråd. För mig handlar det om känslor, att skapa en känsla och identitet som håller över lång tid.

Jag är driven som person och har även startat Wellify med två andra. En friskvårdsapp med aktiva puser under dagen. Där har jag gjort den mesta designen från loggan till det visuella innehållet i appen.

Jag är född och uppvuxen i Stockholm där jag gick i waldorfskola men flyttade sen till Skåne för universitetsstudier, där jag sen också träffade min halländska kärlek, Roger.
Jag är kreativ och kan både fotografera, illustrera och skriva. Jag har en fil. kand. i Konstvetenskap från Lunds Universitet. Vilket hjälpt mig i förståelsen av användande av bild i kommunikation. Jag har även gått två år på Folkhögskola i konstnärliga ämnen och där foto var det jag specialiserade mig på.

Min specialitet är att få ner det företaget, organisationen vill kommunicera i en visuell kontext och få en röd tråd. För mig handlar det om känslor, att skapa en känsla och identitet som håller över lång tid.

Jag är driven som person och har även startat Wellify med två andra. En friskvårdsapp med aktiva puser under dagen. Där har jag gjort den mesta designen från loggan till det visuella innehållet i appen.

Duktig på marknadsföring

Rogers specialitet är utmaningar. Företag och organisationer som är stucked in the middle, tappat lönsamhet. Då går han in lyssnar av och styr upp. Det kan vara allt ifrån att identifiera uspen till att coacha och stärka en ledare eller anställd. Han ser detaljerna som har stor betydelse.

Roger är också hallänningen som lämnade södern för att jobba säsong i Åre i flera år för att sen återvända till Varberg. Roger har lång erfarenhet av sälj och marknadsföring inom livsmedelsbranschen, jobbat som försäljningschef på Fiskexporten, jobbat som utbildningschef inom försäljning och marknad i Norra Europa på AGA. Han har även erfarenhet av styrelsearbete och varit VD på Långås potatis. 

Hans specialitet är utmaningar. Företag och organisationer som är stucked in the middle, tappat lönsamhet. Då går han in lyssnar av och styr upp. Det kan vara allt ifrån att identifiera uspen till att coacha och stärka en ledare eller anställd. Han ser detaljerna som har stor betydelse.

Välkommen att ta kontakt!

Länk till Hallands nyheters artikel om mig